وکیل متخصص ملکی

وکیل متخصص ملکی در منطقه 18 و 22

طبق آمارهای رسمی، حدود پنجاه درصد پرونده های مطروح در دادگستری، مربوط به اختلافات و دعاوی ملکی است. پرونده های ملکی جزء پیچیده ترین و وقت گیر ترین پرونده های دادگاه ها محسوب میشوند. در موارد ملکی کوچک ترین اشتباه مشکلات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از بستن هرگونه قرارداد از یک وکیل متخصص ملکی مشاوره بگیرید.

وکیل ملکی چه کسی است؟

وکیل ملکی کسی است که علاوه بر داشتن دانش و تحصیلات حقوقی و ملکی، تسلط و تجربیات کافی در مطرح کردن دعاوی ملکی و یا دفاع از این دعاوی را داشته باشد. بعلاوه وکیل ملکی خوب کسی است که با دانش حقوقی بالا در امور ملکی بتواند بهترین راهکار ممکن را بشناسد و نوع دادخواست و شکایت و اقدامات قانونی را تشخیص دهد و به نحو احسن از موکل دفاع کند .

عدم آشنایی اشخاص عادی با قراردادنویسی و مسائل حقوقی موجب میشود که آنها در هنگام انعقاد قرارداد دچار اشتباه شوند و پس از آن این اشتباهات گریبان گیر آنها میشود. در این مواقع تنها راه، مراجعه به یک وکیل متخصص ملکی است.

خصوصیات وکیل متخصص ملکی

تنوع قوانین و مقررات حاکم بر املاک و همچنین نا آشنایی مردم نسبت به قوانین املاک و مستغلات، نه تنها موجب طولانی تر شدن فرآیند رسیدگی میشود، بلکه باعث نرسیدن به نتیجه مطلوب در بسیاری از موارد شده است. با توجه به اهمیت موضوع دعاوی ملکی و تصمیمات سرنوشت ساز در دعاوی ملکی، شایسته است هر یک از طرفین برای جلوگیری از تضییع حقوق خود و همچنین حفظ منافع خود از تخصص وکیل ملکی استفاده کنند. یکی از خصوصیات وکیل خوب ملکی این است که قبل از حضور در جلسه ی رسیدگی و دفاع از موکل با مطالعه پرونده، اطلاعات کامل از موضوع پرونده، دلایل و مدارک مستند پرونده را بدست آورد. همچنین وکیل خوب در مقابل موکل خود احساس مسئولیت میکند و پاسخگوی موکل خود است. هر چند که وکالت تعهد به وسیله است و وکیل در رسیدن به نتیجه قانوناً مسئولیتی ندارد.

زمینه های کاری وکیل متخصص ملکی

یک وکیل در حوزه ملکی در انواع دعاوی ملکی میتواند به شما کمک کند مانند:

  • تنظیم سند رسمی
  • کلاهبرداری ملکی
  •  تخلیه ملک
  • مزاحمت ملکی
  • تقسیم املاک مشاع
  • و …

تقسیم املاک مشاع

تنظیم سند رسمی

یکی از مهمترین کار هایی که وکیل متخصص ملکی انجام میدهد تنظیم سند رسمی برای ملک است.

کلاهبرداری ملکی

توصیه ما به شما این است که برای جلوگیری از کلاهبرداری در معاملات ملکی حتما قبل از هر گونه اقدام از یک وکیل ملکی مشاوره بگیرید. شما میتوانید از وکیل محسن موسوی سامه وکیل منطقه 18 مشاوره ملکی رایگان دریافت کنید. برای دریافت مشاوره رایگان ملکی با شماره 09123253599 (وکیل محسن موسوی سامه) تماس حاصل فرمایید.

تخلیه ملک

اگر مستاجر یا مالک درخواست ابطال اجاره نامه را مطرح کند باید با یک وکیل با سابقه و متخصص مشاوره بگیرید تا از تمامی حق و حقوق خود آگاه باشد تا بهترین طرح را برای دعاوی در دادگاه مطرح کنید.

مزاحمت ملکی

یکی از موضوعات پر تنش که در محاکم قضایی صورت میگیرد، دعوای الزام به رفع مزاحمت ملکی است. برای مثال:

شخصی در جلوی پارکینگ یک ساختمان مصالح ساختمانی بریزد و مانع استفاده کردن از پارکینگ شود و از ورود و خروج اشخاص جلو گیری کند. یک نوع مزاحمت ملکی است و شامل مشکلات حقوقی یا کیفری میشود.

تقسیم املاک مشاع

زمانی که تقسیم املاک مشاع به میان میآید وقتی است که یکی از شرکا بر سر نحوه تقسیم و تعیین سهم به توافق نمیرسند. در بسیاری از مشکلات از راه افراز ملک اقدام انجام میدهید. بهتر است قبل از هرگونه اقدام و طرح دعاوی تقسیم املاک مشاع حتما از یک وکیل متخصص مشاوره بگیرید. برای دریافت مشاوره از وکیل پایه یک دادگستری در منطقه 18 با شماره 09123253599 (وکیل محسن موسوی سامه) تماس حاصل فرمایید.

مطلب پیشنهادی : مشاوره ملکی آنلاین

دسته بندی مشکلات ملکی

معمولا مشکلات دعاوی ملکی به سه دسته زیر تقسیم میشود:

  1. دعاوی ملکی کیفری
  2. دعاوی حقوقی ملکی
  3. دعاوی ملکی ثبتی

هر  سه دسته از دعاوی فوق، به اموال غیر منقول مانند املاک و مستغلات مربوط میشود. هر کدام از دسته ها نیازمند تخصص لازم در زمینه خودش میباشد. به طوری که کوچکترین اشتباه موجب ایجاد هزینه های بالای اقتصادی یا ورود ضرر و زیان بسیار زیادی میشود .

دسته بندی مشکلات ملکی

دعاوی ملکی کیفری

دعاوی کیفری نیاز به دادخواست کیفری دارد. پس شما میتوانید از مشاوره ملکی رایگان مشورت بگیرید که آیا مشکل شما نیاز به دادخواست کیفری دارد یا خیر. اگر در هنگام خرید و فروش ملکی با موارد زیر مواجه شده اید حتما در اولین فرصت به یک وکیل ملکی مراجعه کنید برای ثبت دادخواست کیفری.

خرید و فروش مال غیر:

  • انتقال دادن اموال غیر به دیگران
  • جعل سند
  • کلاهبرداری در سند زدن ملک
  • خیانت در امانت

دعاوی ملکی حقوقی

دعاوی ملکی حقوقی ملک زمانی ایجاد میشود، زمانی که یکی از طرفین به تعهد خود عمل نکند. در همچین موارد طرف مقابل میتواند شکایت کند. این دعاوی تحت عنوان دعاوی حقوقی در دادگاه مطرح میشود. چند نمونه از دعاوی حقوقی:

  • فک رهن
  • فسخ قرارداد ملکی
  • اجبار کردن برای تحویل ملک
  • تنظیم کردن سند

دعاوی ملکی ثبتی

پرونده ثبتی بیشتر در مورد ثبت اسناد و املاک است. چند نمونه از دعاوی ثبتی:

  • ابطال سند رسمی
  • ابطال سند مالکیت معارض
  • افراز ملک

این دعاوی برای زمانی است که در روند خرید و فروش یا نقل و انتقال سند در مفاد سند یا پروسه انتقال آن مشکل یا اشتباهی پیش آمده باشد.

جمع بندی

وکیل ملکی باید با اقدامات و فرایند قضایی و حقوقی آشنایی داشته باشد. وقتی یک پرونده به یک وکیل محول میشود. او میبایست تمامی جوانب و زاویه‌های مختلف بررسی کند و بر پرونده اشراف پیدا میکند. وکیل حرفه‌ای باید بسیار ریز بین و دقیق باشد. پرونده را به‌صورت همه‌جانبه برای موکل خود تشریح کند و مشکلات آن پرونده را حل کند. اگر به دنبال وکیل ملکی در یافت آباد و سایر مناطق تهران هستید برای دریافت مشاوره رایگان وکیل ملکی با شماره 02166660749 (وکیل محسن موسوی سالمه) تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره تخصصی