مشاوره ملکی آنلاین

مشاوره ملکی آنلاین

مشاوره ملکی

معاملات ملکی حجم بسیار زیادی از بازار را تشکیل داده است. این معاملات مشکلات حقوقی بسیار زیادی را شامل میشود که در صورت نداشن آگاهی از مسائل مربوط به آن ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد که حل آن مشکل غیر ممکن باشد. پیشنهاد ما این است که قبل از هرگونه فعالیت در حوزه ملکی از یک وکیل یا مشاور با تجربه و متخصص مشاوره بگیرید.

تفاوت وکیل با مشاوره آنلاین چیست؟

وکیل با مشاوره حقوقی آنلاین بسیار متفاوت است. مشاور حقوقی آنلاین میتواند پرونده را بررسی کند و بر طبق شرایط پرونده و شخص بهترین غالبّ مشاوره ارائه بدهد ولی نمیتواند در مراجع قضایی حضور پیدا کند و از شخص دفاع کند. اما وکیل میتواند پرونده حقوقی را در مراجع قضایی دنبال کند و مدافع حقوق آن شخص شود.

مزایای مشاوره آنلاین چیست؟

قبل از صحبت کردن در مورد مزایای مشاوره آنلاین بهتر است تا درباره مشاوره حقوقی بدانیم. مشاوره حقوقی با ارائه راهکار های مناسب حقوقی به مراجعین خود کمک میکند و راه را برای آنان هموار میسازد. مشاوره حقوقی آنلاین دارای مزایای بسیار زیادی است که مهم‌ترین آن را به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی سریع به مشاوره در کوتاه‌ترین زمان
  • امکان استفاده از خدمات مشاوره در موقعیت
  • کاهش هزینه
  • صرفه جویی در زمان
  • کسب اطلاعات لازم قبل انتخاب وکیل

مشاوره حقوقی آنلاین چیست؟

امروزه با رواج پیدا کردن اینترنت بسیاری از مردم برای رفع مشکلات خود از سایت ها و اپلیکیشن ها استفاده میکنند. به همین دلیل یکسری از خدمات حقوقی هم به صورت آنلاین ارائه میشود. تعدادی از خدمات مشاوران حقوقی عبارتند از:

  • مشاوره حقوقی خانواده
  • مشاوره حقوقی انحصار وراثت
  • مشاوره حقوقی مالیاتی
  • مشاوره حقوقی ملکی
  • مشاوره حقوقی ثبت‌احوال

مشاور حقوقی ملکی چیست؟

در مورد مشکلات ملکی، موضوعات فرعی بسیار زیادی برای مشاوران حقوقی وجود دارد. این مشکلات ممکن است با اشخاص حقیقی باشد یا در ارتباط سازمان های دولتی باشد. بنابر این بهتر است قبل از هرگونه تصمیمی در مورد مشکلات ملکی اقدام به گرفتن مشاوره از مشاوران حقوقی ملکی و بعد بهترین تصمیم را گرفت. برخی از مشکلات این حوزه عبارتند از:

  • تخلیه ملک
  • اثبات مالکیت ملک
  • مشکلات مالک و مستأجر
  • رفع مزاحمت ملکی
  • تنظیم سند رسمی ملک

مشاور حقوقی ملکی چیست؟

تخلیه ملک

در صورتی که دستور تخلیه ملک صادر شود و به مستأجر ابلاغ شود ولی مستأجر آن دستور را جدی نگیرد. دستور قضایی به کلانتری محل با ارسال نامه ای نسبت به تخلیه ملک ابلاغ میشود. مأمورین انتظامی موظف به اجرا حکم تخلیه ملک میباشند و مقاومت مستأجر در این خصوص تأثیری ندارد.

اثبات مالکیت ملک

برای اثبات مالکیت راه های بسیاری وجود دارد از جمله:

  • سند رسمی
  • قرارداد
  • تصرف
  • شاهد

سند رسمی از ثبت‌احوال

ثبت اموال، به نام شخص در دفاتر اسناد رسمی، نشان از مالکیت شخص بر روی آن اموال دارد که ساده ترین و مهم ترین راه تشخیص مالک است. بعضی وقت ها افراد بدون اقدام رسمی جهت انتقال اموال بین خود با بستن یک قرارداد، معامله را انجام میدهند. وجود چنین قراردادی کتبی یا شفاهی که مالکیت شخص را نشان دهد میتواند جزو ادله، برای اثبات ادعای مالکیت شخص قرار بگیرد.

تصرف ملک

تصرف ملک به این گونه میباشد که اگر در مورد ملک مالک سابق آن مشخص نباشد و شخصی آن ملک را تصرف کند، دلیل بر مالکیت آن شخص میباشد. اگر شخصی با ارائه شاهد و مدارک خلاف ادعای شخصی که ملک را تصرف کرده یا سند مالکیت را به عنوان مالک ارائه دهد، مالکیت شخص متصرف منتفی میگردد.

نکته: شخصی بر طبق قراردادی که تاریخ آن منقضی شده یا از قبل قرارداد فسخ‌شده باشد نمیتواند ادعای قانونی برای تصرف ملک کند. بنابراین اثبات اعتبار قرارداد ارائه شده الزامی شده است.

انواع مزاحمت ملکی

یکی از موضوعات پر تنش که در محاکم قضایی صورت میگیرد، دعوای الزام به رفع مزاحمت ملکی است. برای مثال:

شخصی در جلوی پارکینگ یک ساختمان مصالح ساختمانی بریزد و مانع استفاده کردن از پارکینگ شود و از ورود و خروج اشخاص جلو گیری کند. یک نوع مزاحمت ملکی است و شامل مشکلات حقوقی یا کیفری میشود.

حکم مشکلات حقوقی مزاحمت

اگر مزاحمت ملکی از روی اشتباه و بدونه قصد و نیت قبلی مرتکب مزاحمت ملکی شود. عمل شخص جنبه حقوقی پیدا میکند و رسیدگی به این نوع مزاحمت از طریق دادگاه حقوقی انجام میشود. شخص مزاحم در صورت اثبات جرم به پرداخت خسارت محکوم میشود.

حکم مشکلات کیفری مزاحمت

اگر مزاحم با قصد و نیت قبلی ایجاد مزاحمت ملکی به حقوق دیگران تجاوز نماید، عمل شخص مجرمانه بوده و جنبه کیفری پیدا میکند و شخص مزاحم در صورت اثبات علاوه بر پرداخت خسارت، به مجازات حبس نیز محکوم میشود.

تنظیم سند رسمی

بسیاری از خرید و فروش های ملکی فقط با وجود سند رسمی امکان پذیر است. برای خرید و فروش بعضی از وسایل مانند: موتورسیکلت، خودرو و سهام شرکت ها وجود سند رسمی الزامی است. یکی از کار های وکیل ملکی تنظیم یا انتقال سند رسمی است.

هزینه تنظیم سند ملکی

برای محاسبه هزینه دادرسی تنظیم سند رسمی، ارزش منطقه ای ملک بر اساس ویژگی ها ظاهری و نوع مصالح به کار رفته شده و موقعیت جغرافیایی ملک و ویژگی هایی از این گونه محاسبه میشود. هزینه تنظیم سند رسمی و لازمه پرداخت هزینه دادرسی معادل 5/3 درصد ارزش منطقه ملک است. هرچند که به ظاهر از قواعد و مؤلفه های خاصی پیروی میکنند ولی بستگی به سلیقه مدیر دفتر دارد. (درحال حاضر دفاتر خدمات قضایی)

تنظیم سند رسمی

هزینه مشاوره ملکی آنلاین

شاید شما یا دوستان شما تا کنون با مشکلات ملکی مواجه شده باشید. در این شرایط یکی از سؤال های اساسی شما هزینه مشاوره است. یکی از نگرانی های افراد هزینه های بالای مشاوره است که باعث میشود به مشاور مراجعه نکنند. برای اطلاع از قیمت ودریافت مشاوره ملکی با شماره 09123253599 تماس حاصل فرمایید.

مزایای وکیل (مشاور) ملکی حرفه‌ ای‌

وقتی شما از حضور یک وکیل حرفه ای استفاده میکنید، پرونده شما به بهترین صورت و کاملاً تخصصی مورد رسیدگی قرار میگرد. حوزه ملکی مشکلات بسیار زیادی دارد از جمله: الزام به شرایط صحت عقد بیع، رفع مزاحمت ملکی، کمیسیون ماده 7 شهرداری و …. را فقط وکلای حرفه ای و مجرب میتوانند آن پرونده را حل میکند. بهتر است قبل از هرگونه اقدامی از مشاور آنلاین ملکی مشاوره دریافت کنید.

جمع بندی

وکیل ملکی باید با اقدامات و فرایند قضایی و حقوقی آشنایی داشته باشد. وقتی یک پرونده به یک وکیل محول میشود، او میبایست تمامی جوانب و زاویه‌های مختلف بررسی کند و بر پرونده اشراف پیدا می‌کند. وکیل حرفه‌ای باید بسیار ریز بین و دقیق باشد. پرونده را به‌صورت همه‌جانبه برای موکل خود تشریح کند و مشکلات آن پرونده را حل کند.

اگر به دنبال وکیل ملکی در منطقه 18 و سایر مناطق تهران هستید برای گرفتن مشاوره و اطلاع از قیمت و دریافت مشاوره ملکی با شماره 09123253599 (سید محسن موسوی سالمه وکیل پایه یک دادگستری) تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره تخصصی